Aerial Yoga

Gebruikmakend van een yogaswing ga je aan de slag om meer flexibel meer krachtig te worden. Zoals in een yogales gebruikelijk wordt elke beweging verbonden met de adem. Ontspanning wordt gezocht in specifieke oefeningen maar dat niet alleen. In elke oefening, hoe krachtig ook, is er aandacht voor delen in het lichaam die je kunt ontspannen.

De swing maakt het zwaarder, uitdagender en heel leuk! 

Ik maak iedere cursus een nieuwe lessenreeks. De eerste les van de cursus is raar en raak je in de knoop of aan de lach. In week 2 en 3 gaat het steeds beter maar voelt het vaak nog onwennig. De kracht van herhaling zit in het laatste deel van de cursus: nu kom je tot de kern. Dan is het weer tijd voor een nieuwe reeks oefeningen en ga je opnieuw de uitdaging aan. 

Er is voorafgaande aan de cursus geen mogelijkheid voor een proefles. Je geeft je op voor 1 cursus van 6 weken. Na die zes weken kies je, of je nog een cursus wilt doen. 

Binnen het seizoen biedt ik wel enkele proeflessen of workshops aan. Wil je een keer ervaren, hou dan die acties in de gaten!  

Contactformulier tref je hier, een mailtje sturen naar info@zuiver-yoga.nl kan natuurlijk ook.

Je hangt per les vaak 1 of 2 keer ondersteboven. 

Lees hier het hele artikel over Aerial Yoga.

FitPeople, 19 April 2019

Aerial yoga is een manier om de ontspannende en lichamelijke effecten van gewone yoga te vergroten. Dankzij deze speciale discipline kunnen we oefeningen doen met verschillende technieken, zoals pilates of dans. Leer nog meer over de voordelen van aerial yoga.

Misschien denk je dat aerial yoga alleen voor jonge, atletische en flexibele mensen is. Niets is echter minder waar! Iedereen kan het beoefenen, ongeacht leeftijd of fysieke conditie, want:

  • de routines kunnen ten eerste worden aangepast aan de behoeften van elk persoon.
  • de bewegingen zijn daarbij erg langzaam en soepel.
  • je kunt ten slotte altijd vertrouwen op de hulp van de instructeur.

Wat zijn de voordelen van aerial yoga?

Deze oefening krijgt steeds meer aanhangers over de hele wereld. Daarom wordt het tijd om te bespreken wat de voordelen van aerial yoga zijn. We zullen vandaag 5 voordelen bespreken.

1. Versterkt spieren en verbetert flexibiliteit

Wij raden je aerial yoga aan als je last hebt van rug- of nekpijn. Het rekt namelijk de wervelkolom en vermindert de druk op wervels. Daarbij biedt het:

  • meer flexibiliteit in je benen en armen.
  • de ontwikkeling van sterkere gewrichten en botten.
  • gezondere spieren.

2. Het is goed voor alle functionele systemen

Nog een van de voordelen van aerial yoga die we niet kunnen negeren is dat het een effect heeft op alle systemen in ons lichaam. Het is bijvoorbeeld goed voor:

  • lymfedrainage en drainage van de bloedomloop
  • ademhalingswegen
  • spijsvertering
  • urinewegen

3. Vermindert stress

Op emotioneel gebied is het goed om te weten dat aerial yoga een hele effectieve remedie is tegen:

  • angst
  • stress
  • nervositeit

Daarbij werkt het emotioneel ontspannend, waardoor je beter slaapt, fobieën kunt overwinnen en meer in contact komt met jezelf.

Er zijn natuurlijk ook nog andere voordelen van aerial yoga. Het is namelijk niet alleen goed voor je gezondheid, mensen die aerial yoga regelmatig beoefenen worden zich ook meer bewust van hun lichaam en artistieke talent.

Dit betekent bijvoorbeeld dat ze zich hierdoor beter kunnen uiten met hun lichaam, terwijl ze ook creatiever worden. Het is dus kortom perfect als je een overweldigende hoeveelheid werk moet afronden of bezig bent aan een groot persoonlijk project.

Andere voordelen van aerial yoga die we verder nog moeten aanstippen:

  • Het definieert ten eerste je lichaamsvorm en helpt je ook met afslanken.
  • Daarnaast is het een activiteit die zichtbaar veroudering tegengaat.
  • Je geniet bovendien meer van de controle over je lichaam.
  • Je herstelt vervolgens beter van blessures en het werkt ten slotte tegen cellulitis en een slap gevoel.

Proefles ervaren: woensdag 14 september 2022 – geen kosten -, opgeven noodzakelijk i.v.m. beperkt plek.

Cursus 1: woensdagochtend 10:00, start 21 en 28 september, 5, 12 en 26 oktober en 2 en 9 november

Cursus 2: donderdagavond 18:00, start 22 en 29 september, 6, 13 en 27 oktober en 3 en 10 november.

Cursus 3: woensdagochtend 10:00, start 11, 18 en 25 januari en 1, 8 en 15 februari

Cursus 4: donderdagavond 18:00, start 12, 19 en 26 januari en 2, 9 en 16 februari

Cursus 5: woensdagochtend 10:00, start 1, 8, 15, 22, 29 maart en 5 april

Cursus 6: donderdagavond 18:00, start 2, 9, 16, 23 en 30 maart en 6 april

Er zijn minimaal 2 en maximaal 5 deelnemers. Een les inhalen kan alleen in overleg, want misschien is de les vol en is er geen yogaswing beschikbaar.