Welkom bij Zuiver-yoga


Beste yogaliefhebbers

Na veel contact onder docenten en collega van yoga- en balletscholen, hebben wij besloten de lessen van de zuiver-yoga voor 2 weken op te schorten. Ik vind het heel erg deze beslissing te moeten maken maar het lijkt voor nu de beste. Het is van groot belang dat het Corona virus niet verder gespreid en we hopen dat we op deze manier ook ons steentje kunnen bijdragen. 

We sluiten de deuren tot 6 april. 

We gaan inhaallessen  plannen in de meivakantie. Ook daarover wordt u op de hoogte gehouden via de nieuwsbrief en de website, met verwijzingen via Instagram en Facebook. 

De komende week zullen de docenten in overleg gaan hoe het geheel vorm te geven. Bijvoorbeeld over hoe we de meivakantie gaan vormgeven en hoe we tot 31 maart toch iedereen aan het dansen, sporten, bewegen of yoga te krijgen. Verschillende docenten gaan met filmpjes aan de slag, we hopen dat ieder heerlijk thuis aan de slag gaat. 

Ik hoop dat we met z’n allen dit virus overwinnen en snel weer kunnen dansen. Zodra we een update hebben zullen we ieder inlichten via de website en via de digitale nieuwsbrief. 

Namens alle docenten,

Nicole

Zuiver-Yoga is een fris bedrijf, opgericht in 2010. Wij bieden yogalessen aan de beoefenaar van nu.  Lessen die aansluiten op je werkende, sociale en spirituele leven. Zo vormen de lessen een moment van rust. Even tijd om te aarden. Even tijd om het eigen lichaam te voelen om vanuit daar je dag met een lach tegemoet te treden.

Waarom Zuiver-Yoga?

Yoga helpt om je lichaam te begrijpen, in balans te brengen en te houden. Het helpt de gezondheid te bevorderen. Onze lessen geven je handvatten om stress aan te pakken. Yoga-oefeningen kunnen ervoor zorgen dat je beter slaapt en dat je van je hoofdpijn afkomt. Zuiver-Yoga biedt je weloverwogen lessen in een fijne ruimte. Geef jezelf tijd.

Zuiver-yoga is een yogastudio in Hoofddorp. Er zijn verschillende lessen te volgen. Je kunt vijf dagen in de week terecht. De lessen zijn een perfecte start voor een kennismaking. De lessen kunnen ook meer intensief gevolgd worden. Tevens is er les voor senioren. Deze les wordt gegeven vanaf de stoel. Ook voor kinderen die meer aandacht kunnen gebruiken, bieden wij een eigentijdse les. Mensen die meer hulp kunnen gebruiken, kunnen ook een geschikte yogales volgen.

Zuiver-yoga biedt lessen die gericht zijn op houdingen en adem. Deze houdingen en adem vormen de basis onderdelen van de les. Door concentratie wordt de geest hiermee verbonden. In de lessen wordt hoofdzakelijk met drie thema’s gewerkt: kracht, flexibiliteit en ontspanning.  Het maakt middels de adem, verbinding tussen lichaam en geest. Hatha yoga vormt de basis voor alle oefeningen. In het westen is het met name deze vorm, die de naam yoga draagt.

De tien voordelen van yogabeoefening:

1. Vermindering van stress

Regelmatige beoefening beperkt de fysieke gevolgen van stress. Dankzij de ontspannende werking zal er een daling van de stresshormonen plaatsvinden. Andere voordelen zijn: een verbeterde spijsvertering, verlaging van het hartritme en het verhoogt je afweer. Beoefening is een weg om met angst, depressie, vermoeidheid en slapeloosheid om te gaan.

2. Vermindering van pijn

Het oefenen kan pijn verlichten. Het is wetenschappelijk aangetoond dat het uitoefenen van yoga, pijn verlicht. Emotionele pijn valt hier zeker ook onder. Mensen met een handicap, blessure of langdurige ziekte hebben baat bij beoefening.

3. Aandacht voor ademhaling

Oefening leert mensen trager en dieper te ademen. Het is goed om de longfunctie te verbeteren en het ondersteund mensen met astma.

4. Bevordert lenigheid

Regelmatige beoefening zorgt voor soepelere spieren.

5. Ontwikkelt kracht

Regelmatige beoefening ontwikkeld kracht in alle spiergroepen. Ook minder gebruikte delen van het lichaam, worden aangesproken.

6. Slank & fit

Regelmatige beoefening heeft een afslankende werking. Het zorgt dat calorieën worden verbrandt. Tevens wordt de eetlust geremd.

7. Bevordert bloedsomloop

Regelmatige beoefening activeert de bloedsomloop. Zuurstof kan de cellen beter bereiken.

8. Cardio

Yogabeoefening  verlaagd het hartritme. Het helpt uithoudingsvermogen en zuurstofopname te verbeteren.

9. Laat je leven in het nu

Oefening helpt je in het heden te leven.  Beoefening werkt mee aan betere concentratie, coördinatie, reactiesnelheid en een optimaal geheugen.

10. Geeft je rust

Door aandacht en de meditatie zorgt yoga voor rust in je hoofd. Het legt de wervelingen van het denken stil.